Spoty reklamowe to najczęściej półminutowe produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja produktów lub usług danej marki. Mogą być wyświetlane w tradycyjnych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) czy też przed filmami w kinach. W dobie wszechstronnego dostępu do sieci WWW świetnym pomysłem jest również udostępnienie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. przed filmami na YouTube albo w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku. Wiele przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w internecie to najefektywniejsza metoda na promocję produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?
Spoty reklamowe zazwyczaj nie przekraczają pół minuty i przekazują treści w bardzo okrojonej formie, przy ich produkcji ważne jest pomysłowe, niestereotypowe ujęcie danego tematu. Ze względu na to, że bloki reklamowe w tradycyjnych mediach emitowane są w przerwach między programami, ich autorzy prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć uwagę widzów. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni także odpowiednio dobrana muzyka.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu profesjonalistów
Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla profesjonalistów, którzy posiadają najwyższej jakości sprzęt (kamery tradycyjne i sportowe, lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu, drony), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, dźwięku czy montażu. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też zawodowych lektorów i aktorów. Bazą udanego filmu reklamowego jest natomiast ciekawy scenariusz, który przyciąga uwagę potencjalnych klientów, zadziwia ich swoja inwencją, a nieraz nawet pobudzi do myślenia lub wzruszy.