Budowanie prężnej strony internetowej zobowiązuje do jej ciągłego rozmieszczania w przeglądarkach, aby była widoczna dla internautów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Niekiedy jednak nasze zabiegi powodują pogwałcenie norm uczciwej konkurencji i strona może być dotknięta przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, co zrobić w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?
Ban od Google oznacza najgroźniejszy rodzaj kary, jakiemu może zostać poddana witryna w sieci. Oznacza on zupełne usunięcie jej z wyników przeglądarki Google, co tak naprawdę istotnie komplikuje prowadzenie interesu. Pamiętajmy, że większość internautów używa Google, więc po usunięciu witryny ilość naszych klientów momentalnie spadnie. Natomiast założenie filtra cofa naszą witrynę w rezultatach wyszukiwania, co również niekorzystnie wpływa na klikalność witryny. Wyróżniamy stosowane wprost przez pracowników Google filtry ręczne oraz zakładane automatycznie przez specjalistyczne programy filtry algorytmiczne.
Jak uporać się z banem i filtrem Google?
Nie zapominajmy, że bany i filtry Google nakładane są np. za zamieszczanie zbyt dużej ilości odnośników promujących naszą witrynę www lub wykorzystywanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Żeby pozbyć się bana od Google trzeba wcześniej poznać jego podłoże. Warto przekazać to specjalistycznej firmie SEO, która kompleksowo upora się z banem. Procedura może jednak przeciągać się aż pół roku, trzeba więc trochę poczekać.