Informatyka Strony internetowe

Usuwanie filtrów Google – wprowadzenie

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Żadne czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Wszystkie te symptomy sugerują obciążenie domeny filtrem Google.

Jak działa filtr Google

W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten usprawnią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uderzyć w kapitał przedsiębiorstwa, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.