Informatyka Promocja

Kilka prostych zasad optymalizacji dla urządzeń mobilnych

Powszechność urządzeń mobilnych sprawia, że webmasterzy z większą ochotą tworzą mobilne wersje stron. Jest to niezwykle istotne z powodu zwiększonego ruchu w Internecie pochodzącego właśnie z urządzeń mobilnych. Zasada jest prosta: jeżeli chcesz mieć większą liczbę użytkowników musisz zapewnić im jak najwygodniejsze warunki korzystania z Twojego serwisu. Z tego względu właśnie niezbędna jest optymalizacja dla urządzeń mobilnych.

Najważniejsze zasady optymalizacji dla urządzeń mobilnych

Są rzeczy, o których musimy pamiętać, projektując naszą stronę. Jeśli chcemy zastosować zasadę „mobile friendly”, która ma wpływ na to, czy nasza strona jest „mobile friendly”, przede wszystkim musimy zadbać o to, aby strona otwierała się prawidłowo na różnych ekranach. Należy też zapewnić szybkie wyświetlanie się zawartości serwisu. Użytkownikom mobilnym zależy przecież na sprawnym dostępie do informacji. Następnym oczywistym, ale bardzo istotnym elementem, jest przejrzystość. Tworząc stronę z myślą o urządzeniach mobilnych powinniśmy zwrócić uwagę na odpowiedni rozmiar wszystkich elementów oraz odstępy między nimi. Przydatne jest również wykorzystywanie informacji o miejscu, w którym znajduje się użytkownik. Niech nasz portal wyświetla dodatkowe wiadomości o tym, co jest najbliżej użytkownika.

Optymalizacja dla urządzeń mobilnych – co zaleca Google

Pamiętanie o tych zasadach na pewno przełoży się na realny ruch na Twojej stronie. Osiągnąć to można na parę sposobów. Możemy zastosować na stronie zasady RWD (Responsive Web Design). Jest to rozwiązanie rekomendowane przez Google. W niektórych sytuacjach nie jesteśmy w stanie zachować pełnej responsywności. Wtedy powinno się pomyśleć o stworzeniu odrębnej, mobilnej wersji strony. Jest to wyjście mniej wygodne, ponieważ wymaga zastosowania innego adresu URL. Jeżeli strona postawiona jest np. na WordPressie, można po prostu wykorzystać odpowiednie wtyczki, które zapewnią responsywność strony. Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych, to w obecnej chwili obowiązkowy punkt w projektowaniu stron.